~ketika cinta bertasbih~

~ketika cinta bertasbih~
hanya Allah cinta kita selamanya

Friday 22 March 2013

La Takhaf Wa La Tahzan. Innallaha Ma’ana

assalamualaikum.. dgn lafaz bismillah, aku mengaku akulah student yg amek SPM thun lpas.. tapi aku minx maaf cgt2 kat semua. aku tahu semua kecewa dgn aku.. kan.. x yah nak tipu aku lar.. aku bleh nmpk jelas wajah2 kecewa bila aku bgthu result aku.. especially my mom n my dad.. walaupun result aku x teruk mana pon.. tapi,aku minx maaf cgt2.. x dpt nak bls yg terbaik utk mak dan ayah aku*mata dah berkaca-kaca*.. Allah dah tentukan rezeki aku mcm tu.. aku redha.. aku yakin Allah dah aturkan yg terbaik utk aku.. utk mak n ayh aku yg tersayang, aku minx maaf cgt2 dari hujung rambut sampai hujung kaki.. in shaa Allah, lepas ni aku janji aku akn bljr btol2.. aku mmg takut utk berjanji tapi percayalah bila aku dah janji, aku akan tunaikan.. sungguh aku nak nangis sbnrnya.. tapi aku kuatkan hati aku.. sebab aku tahu Allah selalu ada dgn aku.. dan x pernah tinggalkan aku walau sesaat pon.. dan Allah masih kurniakan kawan yg terbaik utk aku.. siapa kwn aku tu, biar aku je yg thu.. aku bersyukur cgt ya Allah atas segala pemberianMu.. hanya Allah je yg thu perasaan aku.. tgok dari luar mmg nmpk aku kuat, aku ketawa.. tapi dlam hati aku.. hemph.. -_- cuba renung-renungkan ayat-ayat kat bawah ni -->



Janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (darjatnya) jika kamu orang-orang yang beriman.

Surah Ali Imran : Ayat 139



surah Al-Baqarah ayat 214:



Ertinya: Apakah kamu mengira bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum datang kepadamu (cubaan) sebagaimana halnya orang-orang terdahulu sebelum kamu? Mereka ditimpa oleh malapetaka dan kesengsaraan serta digoncangkan (dengan bermacam-macam cubaan) sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman bersamanya, “Bilakah datangnya pertolongan Allah?” Ingatlah, sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat.

Dan ayat:



Ertinya: Apakah manusia itu mengira bahawa mereka itu dibiarkan (saja) mengatakan: “Kami telah beriman,” sedang mereka tidak diuji lagi.”

Sumber: Tafsir Ibnu Kathir

La Takhaf Wa La Tahzan. Innallaha Ma’ana
“Janganlah kamu takut dan janganlah kamu bersedih hati. Sesungguhnya Allah ada bersama kita”


Inilah kata-kata Nabi Muhammad s.a.w kepada Saidina Abu Bakar r.a ketika mereka bersembunyi di dalam gua tsur. Kata-kata inilah yang menjadi semangat dan penenang hati Abu Bakar r.a di dalam kegusaran diburui musuh.

p/s sikit dari aku utk semua kwn2 aku
--> jgn sedih2 yea.. keputusan ini hanya salah satu cara menuju kejayaan.. tapi yg menentukan kejayaan hanya Allah.. ingat tu !! mungkin kita akan berjaya melalui jln yg lain.. yg penting jln yg diredhai Allah ^_^

bila aku da bce ayat2 kat atas ni, hati aku rasa tenang sangat.. sungguh indah ayat2 cintaMu, ya Allah.. disaat hambaMu ini suka,duka bahkan lalai sekalipon, kau tetap bersamaku.. hanya padaMu ku bersujud.. Allahuakbar !!!

Innallaha ma’ana.

Allah itu ada bersama kita. InsyaAllah.

Wallahua’lam


No comments:

Post a Comment

hiasi hari anda dgn iman :-)




I made this widget at MyFlashFetish.com.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...